من یک دخترم ...

سجده قنوت در برابر خداست

من یک دخترم ...

سجده قنوت در برابر خداست

چگونه ندانستم فرو افتادن در برابر خدا،برخاستن است .
قد علم می کنیم در برابر خدای مهربانیها و از ندامت خبری نیست در قبال نادرستی ها ،
قنوت به چه کار آید آنگاه که سجود را ندانی چیست ؟
لذت فروافتادن در برابر مهربانی هایت را نصیبم می گردانی ؟؟؟

بایگانی

مانیکا ویت، شرق شناس آمریکایی: نیروی سابق ارتش آمریکا بوده است که دارای مدرک کارشناسی در رشته مطالعات شرق‌شناسی از دانشگاه «جرج واشینگتن» آمریکا است. وی به تازگی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویده است.


 به گفته وی ،حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به واسطه شرافت در رفتار و گفتار شناخته شده است. ایشان در طول عمر کوتاهشان الگوی کاملی از یک بانوی مسلمان و به طور کلی یک زن نمونه را به تصویر کشیدند.

وی که سابقاً در ارتش آمریکا فعالیت داشته است، افزود: پیش از آنکه مسلمان شوم، دیدگاه‌های بسیار متفاوتی داشتم و معیارهای دیگری برای دستیابی به موفقیت و تبدیل شدن به یک زن موفق در ذهنم شکل گرفته بود. در آن زمان تمرکز اصلی من بر مسائلی مانند پول، لباس، ظاهر و ... بود که اهمیتی ندارند، اما پس از مسلمان شدن هنگامیکه با حضرت فاطمه(سلام الله علیها) آشنا شدم، دریافتم که تا چه اندازه در اشتباه بوده‌ام.
فاطمه(سلام الله علیها) یک الگوی کامل است و یک زن باید برای دستیابی به سعادت، به ایشان بنگرد و در زندگی به طور کامل از این الگوی متعالی تبعیت نماید. فاطمه(سلام الله علیها) راهنمای من در تلاش برای تبدیل شدن به یک دختر، یک مادر، یک همسر و یک آموزگار محترم و ارزشمند بود، ایشان به من نشان داد که تا به حال برای چیزهای اشتباهی در زندگی تلاش می‌کرده‌ام.

این تازه‌مسلمان آمریکایی عنوان کرد: برای من داشتن چنین الگویی بسیار ارزشمند است، به ویژه اینکه در جامعه غرب الگوهای زیادی برای رهنمون شدن زنان به یک زندگی شرافتمند و سعادتمند وجود ندارد. زندگی خانم فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، اثبات عملی ارزش والای زن در دین اسلام بوده و ایشان به شایستگی، ستایش جایگاه و مقام زن از دیدگاه اسلام را به تصویر کشیده است. , متأسفانه در کشوری زندگی می‌کنم که در بعضی مواقع استفاده از حجاب مطابق قانون، ممنوع است، این مسئله به من یاد داده است که علاوه بر ویژگی ظاهری ایشان که عفاف و حجاب بوده است، ویژگی‌های درونی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را نیز واکاوی کنم و این مسئله برای من این دستاورد را داشته است که سعی کنم با تمرکز بر ابعاد درونی و مثبت شخصیت ایشان، این صفات را نیز در خود به مرحله شکوفایی برسانم.
یکی از چیزهایی که غرب بسیار تمایل دارد در مورد اسلام به تصویر بکشد این است که اسلام قائل به تبعیض در مورد زنان است و به حقوق آنان احترام نمی‌گذارد. اما آشنایی با زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به من نشان داد که بانوان تا چه اندازه در اسلام مورد اهمیت هستند.
هنگامیکه من در مورد اسلام تحقیق می‌کردم، با کتاب «فاطمه فاطمه است»، نوشته علی شریعتی آشنا شدم. تا پیش از خواندن این کتاب، با حضرت زهرا(سلام الله علیها) آشنایی نداشتم و نمی‌دانستم که چنین الگویی برای بانوان مسلمان وجود دارد. باید بگویم به عنوان یک تازه مسلمان، آشنایی با دخت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) یکی از بزرگترین تأثیراتی بود که در جریان اسلام آوردن، بر من گذاشته شد. محبوبیت سریال‌های تلویزیونی ایرانی در مورد پیامبران الهی در بسیاری از کشورهای جهان زیادهست و امیدوارم که سریالی نیز در مورد حضرت فاطمه(سلام الله علیها) ساخته شود تا افراد بیشتر با دین اسلام و ارزش‌های آن آشنا شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۱
ماه ماه

نظرات  (۱)

با سلام.
ای کاش ما هم می توانستیم بدون شعار سرور زنان عالم را به دختران می شناساندیم.
التماس دعا.
پاسخ:
سلام
بله ،امید به لطف آفریدگار ان شالله
اجابت دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی